maandag 2 maart 2009

Lijntekening op t-shirt





Met wateroplosbare folie kun je leuke dingen doen. Je maakt er een tekening op, legt het op stof en stikt over de lijnen met een naaimachine. Gebruik een viltstift die niet oplosbaar is in water zodat er geen vlekken op de stof komen. Vervolgens spoel je de folie gewoon onder de koude kraan weg en klaar is het borduursel.

Mijn zoontje koos weer voor een dinosaurus, waarbij ik de tekening wat heb aangepast om zoveel mogelijk in één keer te kunnen naaien, net zoals deze éénlijntekening van Patricia. Het gebruikte naaigaren is supercool, want het geeft licht in het donker!!!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Ik wou eens vragen met welk naaivoetje jij de tekening stikt? Want bij mij lukt het volgen niet zo goed!? Merci en vriendelijke groetjes Tanja

Willeke zei

Dag Tanja
Voor het naaien gebruikte ik een naaivoet voor quilten uit de vrije hand (en een pfaff expression 2036)Het is wat lastig in te stellen maar daarna kun je makkelijk meters maken. De truc bij dit voetje is dat de spanning van de bovendraad goed gehouden wordt en dat de benedentransporteur uitgeschakeld is. Daardoor kun je de stof vrij bewegen in alle richtingen terwijl er steken gemaakt worden. Door hoe snel je de stof beweegt bepaal je de steeklengte. Informeer eventueel bij een naaimachine-winkel. Veel succes ermee!

Unknown zei

Ik vroeg mij af met welk voetje je stikt? Heb het al geprobeerd met mijn gewoon voetje en dat was niet echt een succes! Grtje Tanja