zondag 6 september 2009

Stenenverzameling



Engeland heeft veel kiezelstrand. Het leuke is dat je er prachtige stenen kunt vinden. Gitsteen, carneool, agaath en zelfs barnsteen lagen op het strand. Ik hoefde er zelfs niet voor van mijn ligmatje af! Ik zoek altijd naar stenen met bijzondere vormen, kleuren of een gat en verzamel die al jaren.
De stenen met gaten hang ik aan een stuk draad aan de muur. De stenen aan de kleine lus heb ik allemaal in Engeland gevonden deze vakantie. Erboven hangt een engeltje dat ik ooit van mijn oma kreeg. Het is gemaakt in de kleifabriek van haar familie, in Tegelen. Er werden hoofdzakelijk dakpannen gemaakt en soms werden er kleine dingen bijgemaakt omdat het leuk was. Het is waarschijnlijk door de broer van mijn oma gemaakt, en in ieder geval vóór 1943, want toen hield de fabriek op.
De onderste foto laat stenen zien met aparte gekleurde vlekken.

Geen opmerkingen: