maandag 17 januari 2011

Sloffen

Pas had ik een paar sloffen gehaakt van wol met de bedoeleing deze in de wasmachine te laten vervilten. Niks hoor, geen krimp. Toch was het 100% wol. Dat was dan zeker 'superwash'

In plaats daarvan twee paar sloffen genaaid uit het boek Tilda's Winterwonderland. Lekkere dikke zachte (gedeeltelijk wollen) stof die ik ooit gekocht heb om een baret van te naaien.

De jongens vinden ze heerlijk zacht en mooi, wat overigens geen garantie is dat ze de sloffen ook gaan dragen !!!

4 opmerkingen:

Corina zei

Was ze nog maar een keer, de tweede keer krimpt het vaak harder dan de eerste keer. Probeer anders ook de droger, dat krimpt ook goed...
Maar deze genaaide zijn ook leuk!

Willeke zei

Corina
De sloffen zijn drie keer in de wasmachine geweest en een droger heb ik niet, dit heb ik opgegeven. Miscchien probeer ik het nog een keer met ander wol.
Ben naar je blog gaan kijken: LEUK, kom er nog een keer terug want nu moet ik verder met mijn werk!!

Elly Klaassen zei

wat leuk, die genaaide blauwe sloffen. zoiets zoek ik nu precies. kan ik het patroon van je overnemen? ik kan dat boek misschien nog wel kopen maar dat vind ik een beetje duur want het is alleen om de sloffen te doen.

Willeke zei

@Elly
Het boek had ik uit de bibliotheek geleend. Misschien kun jij dat ook doen?