zaterdag 27 maart 2010

Papier scheppen


Afgelopen woensdag was het heerlijk weer. En dat kwam heel goed uit bij het papierscheppen. Mijn oudste zoon en een vriendje werkten ijverig en experimenteerden met gekleurde snippertjes en blaadjes in de pulp.
We depten de druipende zeef eerst aan de onderkant met een spons. Daarna kwam het natte papier op een doek er rolden we er nog meer water uit met een deegroller. We hadden geen viltpapier om de vellen tussen te drogen, maar met slurpdoekjes ging het ook heel goed.

Het was de eerste keer dat ik met schepramen werkte. Deze had ik geleend bij het CNME waar allerlei leskisten te leen zijn. Ik zou er graag eens verder mee willen experimenteren.....

1 opmerking:

Lisette Verbeek zei

Hoi Willeke,

Wat leuk om je weblog te bekijken! Je bent ontzettend inventief en creatief. Ik vind je enveloppen erg mooi! Ook leuk natuurlijk dat Hilmar erbij staat.Groeten van Lisette Verbeek