vrijdag 9 oktober 2009

Ringenhouder



Afgelopen weekend was ik op de stoffenbeurs die twee keer per jaar gehouden wordt. De verleiding is altijd erg groot om veel te veel te kopen, veel meer dan ik kan verwerken. Ik heb me ingehouden dit keer en kocht maar twee stukken stof.

Het eerste stuk stof, een mooie kwaliteit wollen vilt, heb ik verwerkt tot een giga-ringenhouder in een lade van mijn sieradenkastje. Twee lagen vilt met een laag fiberfill gaven precies de goede dikte en veerkracht.
De ringen heb ik ook zelf gemaakt, meer dan 10 jaar geleden toen ik een edelsmeedcursus volgde. De stenen zijn synthetische aquamarijn, labradoriet en zirconia.
(In de grote ring kun je de reflectie zien van mij en mijn fototoestel!)

2 opmerkingen:

Emmy de Wit zei

Ik heb hem laatst nagemaakt in een mooi sigarendoosje voor sieraden van dochter.... simpel en heeel doeltreffend idee. Bravo!

Willeke zei

Dank je wel. En wat leuk dat je dit hebt nagemaakt!!