dinsdag 9 juni 2009

Meer kettingen

Nu ik eenmaal begonnen ben met het repareren van kettingen ben ik niet meer te houden.


Gekleurd koraal, geknoopt op koord (in plaats van stijf geregen op staaldraad) zodat het soepel om de hals valt.


Parels, schoongemaakt, opnieuw geregen en van een nieuw slot voorzien.


Krobo kralen, gemaakt van glaspoeder. Ze zijn alleen al speciaal voor mij omdat ik ze zelf uit Ghana heb meegebracht. De ketting zit nu weer lekker en iets ruimer omdat de kralen van elkaar gescheiden zijn door dikke knopen. Het s-haakje heb ik zelf gesmeed.


Glazen kralen die ook wel watermeloenen worden genoemd. Ze zitten niet meer op hun oorspronkelijke raffia maar op een stevig koordje, zodat ik ze veel kan dragen.


Afrikaanse kraaltjes, gekregen van de bommi's. Eigenlijk zou ik de hele ketting eens opnieuw moeten rijgen, nu heb ik alleen twee stukjes vervangen. Op hoop van zegen! Het is nogal een opvallende ketting, die prachtig staat bij sobere kleding.

Geen opmerkingen: